Jumaat, 7 Disember 2012

HARI PERTAMA ADA WIFI SENDIRI

Hahaha

Pening gak masa mula2 nak buat benda ni.
xtau mcm mana nak ada wifi sendiri..yela sebelum ni pun cuma guna orang punya je..kui rupanya just pegi kedai handphone yg boleh bayar bil broadband..





tapi wifi yg aku guna ni guna modem..ala yg macam korg guna cucuk kat laptop tu..(modem broadband) tp yg untuk wifi.blh gak cucuk kat laptop tp lg senang sebab boleh cucuk kat plug yg ada kat rumah je.xpun kat kereta.yg macam charger tu..haha






maklum la,aku ni biasa guna handphone je layan internet ni..xda laptop pun kat rumah.kui oleh yang demikian aku nak cerita la sikit pasal benda ni.aku beli kat tempat yang aku cakap kat atas tadi tu.kat kedai handphone je..harga dia rm159.tapi x termasuk daftar..harga daftar rm40.jadi semua sekali rm199 le apa lagi..ngehehe...betul ke ni.kalau korang rasa x betul korang kira la sendiri ya.keh





ok kita sambung cerita balik.masa daftar tu diorang mintak ic.jadi jangan lupa bawak ic ok....hehe lepas tu ada la borang yang diorang bagi untuk di isi..jadi aku isi jela apa lagi..tu kan proses biasa untuk mendaftar...hehe wifi ni aku beli dengan contrek setahun.bermakna aku kena terus guna wifi ni dalam setahun.tampa henti dan tampa boleh menukar pakej yang dah aku setujui..diorang ada sediakan 3 pakej semuanya..nak tau apa.korang pegi la tanya diorang sendiri sebab aku dah lupa.haha


Maaf ya.yang aku ingat cuma yang aku guna ni je.sebulan rm98 dengan muatan 6gb sebulan.diorang ada gak bagi potongan harga bil sebanyak rm12 sebulan.jadi aku kena bayar rm86 jela.sampailah habis setahun...lepas setahun barulah aku boleh pilih balik pakej mana yang lagi sesuai untuk aku.





yela,mana lah tau 6gb ni xcukup aku guna untuk sebulan.jadi boleh lah aku tukar ke 8gb.tapi harga kenalah tambah gak.biasa lah tu kan.ataupun kalau rasa terlebih lebih 6gb ni boleh la aku turunkan ke 4gb sebulan.jadi turun lah gak bil aku bulan bulan...hehehe..



pada korang yang berminat boleh la cuba guna wifi ni.senang di guna.boleh bawak kemana je sebab dia macam modem broadband biasa.cuma dia kena ada plug la untuk on kan.dalam kereta pun boleh.benda ni senang untuk orang yang macam aku.cuma guna handphone untuk berinternet..huhuhu selamat mencuba...jumpa lagi...


ASSALAMUALAIKUM.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan